متخصص کودکان و نوزادان دکتر هادی کیانور تبریز ولیعصر

بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

  • بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    کودکان به هنگام بزرگ شدن، تغییرات سریع جسمی، عاطفی و رفتاری را تجربه می کنند. کودکان و نوجوانان نیازهای پزشکی خاصی دارند که ممکن است خارج از تخصص پزشکانی باشد که به طور عمده بزرگسالان را معالجه می کنند.

    در اداکه این مطلب در مورد پزشکان متخصص اطفال اطلاعات بیشتری از جمله اینکه چه می کنند، چه بیماری هایی را درمان می کنند و مدرک مورد نیاز برای تبدیل شدن به متخصص اطفال چیست، در اختیار شما می‌گذاریم. در این مقاله همچنین فهرستی از تخصص های اطفال نیز ارائه شده است.

    متخصص کودکان و نوزادان تبریز ولیعصر

    متخصص کودکان و نوزادان دکتر هادی کیانور تبریز ولیعصر

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    متخصص اطفال کیست؟

    متخصص اطفال پزشکی است که در معالجه نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تخصص دارد. مراقبت از كودك مي تواند قبل از شروع بارداری آغاز شده و در طی بارداری ادامه يابد. کودکان با بزرگ شدن، دچار تغییرات سریع جسمی و روحی می شوند. متخصصان اطفال این واقعیت را درک کرده و وضعیت سلامت کودک را بر اساس محدوده طبیعی سنی شان ارزیابی می کنند.

    متخصصان اطفال می توانند به تشخیص بیماری های کودکان کمک کنند. بسته به شرایط، والدین یا سرپرستان کودک ممکن است وی را نزد متخصص اطفال یا فوق تخصص اطفال ببرند.

    بالش نوزاد را چطور و با چه نکاتی انتخاب کنیم؟

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    انواع پزشک اطفال

    بسیاری از متخصصان اطفال به عنوان پزشکان مراقبت های اولیه کار می کنند. این نوع پزشک متخصص اطفال معاینات منظم مربوط به سلامتی را انجام می دهد. آنها همچنین طیف گسترده ای از شرایط بهداشتی عمومی را تشخیص داده و درمان می کنند، واکسیناسیون انجام داده و توصیه های بهداشتی مناسبی به کودکان و والدین یا مراقبانشان ارائه می دهند.

    سایر متخصصان کودکان در درمان بیماری ها یا محدوده های سنی خاص تخصص دارند. نمونه هایی از زمینه های تخصصی اطفال شامل موارد زیر است:

    متخصصان طب نوجوانان بر مراقبت در دوران نوجوانی، در حدود ۱۱ تا ۲۱ سالگی تمرکز می کنند.

    متخصصین اطفال مراقبت های ویژه به تیم هایی از متخصصان مراقبت های بهداشتی که به درمان کودکان در شرایط بهداشتی ناپایدار یا بحرانی می پردازند کمک می کنند. این متخصصین اطفال معمولاً در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مستقر هستند.

    متخصصان اطفال تکاملی- رفتاری تکامل رفتاری کودکان و نوجوانان را ارزیابی می کنند. متخصصان این رشته مشکلات تکاملی، یادگیری و رفتاری را در کودکان و نوجوانان تشخیص داده و درمان می کنند.

    متخصصان اطفال با تخصص کودک آزاری آموزش، تجربه و مهارت تخصصی مورد نیاز برای بررسی مورد سوءاستفاده یا غفلت واقع شدن کودک را دارند.

    بهترین متخصص کودکان تبریز و بهترین متخصص کودکان و نوزادان تبریز دکتر هادی کیانور در مطب ولیعصر تبریز تهیه کرده است

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    متخصصان انکولوژی کودکان در تشخیص و معالجه انواع مختلف سرطان در کودکان تخصص دارند.

    متخصص قلب و عروق کودکان بیماریهای مختلف قلبی را در کودکان تشخیص داده و درمان می کند.

    متخصصان ریه کودکان، کودکانی که مشکلات تنفسی و بیماری های ریه دارند را تشخیص داده، درمان و مدیریت می کنند.

    متخصصان روماتولوژی کودکان به درمان کودکان و نوجوانان با اختلالات اسکلتی عضلانی مانند آرتریت روماتوئید کودکی و درد مزمن می پردازند.

    نفرولوژیست های کودکان در درمان شرایطی که بر دستگاه ادراری تأثیر می گذارد، از جمله عفونت های ادراری و بیماری های کلیوی تخصص دارند.

    متخصصان مغز و اعصاب کودکان اختلالات عصبی را در کودکان درمان و مدیریت می کنند. شرایط عصبی که در دوران کودکی وجود دارند ممکن است در بزرگسالی پایدار باشد. متخصصان مغز و اعصاب اطفال بر مراقبت کودکانشان از تشخیص تا نوجوانی نظارت می نمایند.

    پدر و مادر عاقل و پدرو مادر نادان

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    متخصصان نوزاد، به مراقبت از نوزادان قبل، حین و بعد از تولد می پردازند. آنها همچنین نوزادان نارس و نوزادان در مراقبت های ویژه را درمان می کنند.

    متخصصان گوارش اطفال مراقب سلامت دستگاه گوارش کودکان هستند.

    متخصصین غدد اطفال در دستگاه درون ریز و هورمون هایی که تولید می کند تخصص دارند. متخصص غدد ممکن است در کودکان شرایط مختلفی از جمله دیابت کودکان را درمان کند.

    وظیفه متخصص اطفال چیست؟

    متخصصان اطفال طیف متنوعی از خدمات مرتبط با سلامت از غربالگری های بهداشتی تا مدیریت شرایط پزشکی پیچیده را انجام می دهند.

    • متخصصان اطفال عموماً مراحل زیر را انجام می دهند:
    • معاینات بدنی
    • واکسیناسیون
    • درمان جراحات از جمله شکستگی و دررفتگی
    • ارزیابی رشد جسمی، عاطفی و اجتماعی کودک
    • تجویز داروهایی مانند تسکین دهنده درد و آنتی بیوتیک
    • ارائه مشاوره های بهداشت عمومی
    • تشخیص و درمان بیماری های مختلف
    • مرتبط کردن خانواده ها با سایر متخصصین اطفال در صورت نیاز

    متخصصین اطفال، آموزش های تخصصی در درمان های خاص و پروسه های تشخیصی می بینند. مثلاً متخصص قلب و عروق اطفال دانش و تجربه پیشرفته ای در زمینه درمان بیماریهای قلب کودکان دارد. آنها همچنین ممکن است در زمینه انجام انواع آزمایش ها و روندهای قلبی آموزش دیده باشند.

    یک متخصص اطفال مراقبت های اولیه ممکن است فاقد صلاحیت یا تخصص لازم برای درمان شرایط پزشکی پیچیده باشد و ممکن است خانواده را برای آزمایش های بیشتر و درمان به متخصص اطفال مربوطه ارجاع دهد.

    چطور با فرزندمان راجع به پول توجیبی صحبت کنیم

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    چه زمانی باید به متخصص اطفال مراجعه کرد؟

    والدین و مراقبان می توانند فرزند خود را برای ویزیت های دوره ای اطمینان از سلامت کودک، پیش متخصص اطفال ببرند. این ویزیت ها فرصتی برای والدین و سرپرستان کودک است تا هرگونه سؤالی در مورد سلامتی فرزندشان دارند را بپرسند. در صورت لزوم ممکن است متخصصان اطفال در این مراجعه ها واکسیناسیون نیز انجام دهند.

    مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زنند که از هر ۶ کودک بین ۳ تا ۱۷ سال حداقل ۱ نفر یک مشکل تکاملی یا رفتاری دارد. شناسایی و درمان زودهنگام می تواند منجر به نتایج طولانی مدت بهتری برای کودکان خردسال شود.

    در طی یک ویزیت دوره ای، یک متخصص کودکان رشد جسمی و عاطفی کودک را ارزیابی می کند. آنها همچنین ممکن است در مورد خوردن، خوابیدن و عادات اجتماعی کودک سؤال کنند. متخصصان اطفال می توانند در صورت بروز علائم مربوط به مشکلات جسمی یا رفتاری به والدین و مربیان اطلاع دهند.

    March of Dimes توصیه می کند که والدین یا مراقبان کودک کودک خود را برای ویزیت های دوره ای اطمینان از سلامت، حدود ۷ بار در اولین سال زندگیشان پیش پزشک اطفال ببرند. کودکان بین ۱ تا ۲ سال باید هر ۳ تا ۶ ماه یکبار به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند.

    والدین یا مراقبینی که در مورد سلامت فرزندشان نگرانی مداوم دارند، باید با پزشک متخصص اطفال فرزندشان تماس بگیرند یا قرار ملاقات بگذارند.

    اگر تب کودک (۴۰ درجه سانتیگراد) یا بالاتر داشته باشد، یا اگر تب همراه با تشنج، گیجی، گریه مداوم یا مشکل تنفس داشته باشد، به اورژانس مراجعه کنند. اگر کودک کوچکتر از 2 ماه دمای مقعدی (38 درجه سانتیگراد) دارد با اورژانس تماس بگیرید. هر والد یا مراقب کودکی که فکر می کند فرزندش یک مورد اورژانسی پزشکی دارد باید به نزدیکترین اورژانس مراجعه کند.

    خانواده مهمترین رکن زندگی است. چرا؟

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    خلاصه

    پزشک متخصص اطفال پزشکی است که نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان را درمان می کند. متخصصان اطفال می توانند به عنوان پزشک مراقبت های اولیه فعالیت کنند و یا در درمان کودکان در محدوده سنی معین یا کودکانی که شرایط بهداشتی خاصی دارند، تخصص داشته باشند.

    والدین و مراقبان باید انتظار ویزیت های مکرر متخصص اطفال برای نوزادان و کودکان خردسال خود را داشته باشند.

    افراد در اواخر نوجوانی یا اوایل جوانی می توانند انتخاب کنند که از متخصص اطفال گذار کرده و به پزشک بزرگسالان مراجعه نمایند. انتخاب تغییر دادن پزشک، به کودک، متخصص اطفال وی و در برخی موارد به پوشش بیمه ای بستگی دارد.

    بهترین دکتر متخصص اطفال (کودکان – نوزادان) تبریز

    متخصص کودکان و نوزادان تبریز ولیعصر

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    دیدگاه‌ها غیرفعالند.