ویژگیهای والدین کودکان بسیار موفق

ویژگیهای والدین کودکان بسیار موفق

  • ویژگیهای والدین کودکان بسیار موفق

    نقش و مسئولیت پدر و مادر از اهمیت خاصی برخوردار است. تربیت بچه هایی که موفق و درست کار هستند به خودی خود اتفاق نمی افتد و نیازمند تربیت صحیح و هوشمندانه است به همین دلیل در این بخش  با ارائه ویژگی هایی که به شما کمک می کند والدین هوشمندی باشید و شانس اینکه فرزندانتان را به مسیرهایی که منجر به سلامت و شادی می شود را افزایش دهید.

    متخصص کودکان و نوزادان تبریز ولیعصر

    در جمع خانوادگی و دور هم غذا می خورند

    بر اساس تحقیقاتی که انجام شد، کودکانی که حداقل 5 بار در هفته با والدین خود غذا می خورند، در مراحل بعدی زندگی، کمتر دچار مصرف مواد، مشکلات اخلاقی، چاقی و افسردگی می شوند. آنها همچنین نمرات بهتری می گیرند و قدرت واژگان پیشرفته تر و عزت نفس بیشتری دارند.

    غذا خوردن

    هر دو شاغلند

    محققان دریافته اند وقتی والدین خارج از خانه کار می کنند و شاغل هستند احتمال اینکه در آینده بچه های پول دار شوند بیشتر از زمانی است که بچه ها مادری دارند که خانه داراست.

    ویژگیهای والدین کودکان بسیار موفق این است که آنها مهارت های کنترل را  می آموزند

    برای دستیابی به موفقیت، باید به کودکان آموزش داد که خشم را مدیریت کنند، رضایت را به تأخیر بیندازند و به درستی برخورد کنند. نداشتن راه کارهای مقابله ای سالم می تواند به نگرانی و عدم آسایش در کودکان منجر شود.

    برای آنها کتاب می خوانند

    کودکانی که به طور منظم برایشان کتاب خوانده می شود بعد از مهارت های زبانی، زودتر از سواد خواندن برخوردار می شوند. همچنین بچه هایی که در سنین پایین تر کتاب را دوست دارند به افرادی تبدیل می شوند که از خواندن کتاب لذت می برند.

    تربیت کودک

    سفر می روند

    سفر تأثیر مثبتی بر بچه ها دارد و چنانچه در ادامه گفته شده است، کودکانی که بیشتر سفر میروند:

    (76%) تمایل به سفر بیشتر

    (74%) افزایش تحمل سایر فرهنگ ها و قومیت ها

    (73%) افزایش تمایل به دانستن/یادگیری/کاوش

    (70%) افزایش تمایل به امتحان کردن غذاهای مختلف

    (69%) افزایش استقلال، عزت نفس و اعتماد به نفس

    (69%) کنجکاوی فکری بیشتر

    (66%) افزایش تحمل و احترام

    (66%) سازگاری و حساسیت بهتر

    (51%) صمیمی تر بودن

    (51%) بیان بهتر دارند

    این آمار در مقایسه با کودکانی است که تجربه چندانی از سفر ندارند.

    مسافرت

    به فرزندانشان اجازه شکست می دهند

    شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین کارهایی که والدین می توانند انجام دهند این است که اجازه بدهند فرزندشان شکست را تجربه کنند.

    شکست به کودک کمک می کند، یاد بگیرد که چگونه با مشکلات کنار بیاید همچنین یک مهارت ضروری برای رویارویی با سختی های اجتناب ناپذیر در آینده است و به آنها می آموزد با دیگران به روش های واقعی تر ارتباط برقرار کنند. شکست به کودک سخت کوشی و تلاش مستمر را یاد می دهد و در نهایت، بچه هایی که شکست می خورند انعطاف پذیرتر می شوند.

    کارهای معمولی به آنها محول می کنند

    تحقیقات نشان می دهد وقتی در سنین پایین به کودکان کارهای خانه محول می شود، احساس مسئولیت، اعتماد به نفس و تسلط در آنها پرورش می یابد. بچه هایی که در کارهای خانه بزرگ می شوند، همکاری مشارکت و همدلی را می آموزند و همانطور که واقعاً درک می کنند قادر به انجام وظایف هستند.

    هنگامی که از کارهای روزمره برای ساختن شخصیت فرزندتان استفاده می کنید، مراقب باشید که کارها و پاداش از هم جدا باشند زیرا مطالعات نشان می دهد که پاداش ها می توانند انگیزه درونی کودک را کاهش دهند.

    کار های روزمره

    انتظارات معقول دارند

    داشتن انتظارات معقول از بچه ها برای فرزند پروری موفق ضروری است. در اغلب موارد، کودکان انتظاراتی را که برای آنها تعیین شده است را محقق می کنند. به این صورت که باید کاری را در نظر بگیرید که بچه ها مجبور شوند برای آن تلاش کنند، اما آن را در محدوده ممکن نگه دارید.

    به عنوان مثال، کودکانی که والدین شان انتظار دارند به دانشگاه بروند معمولاً این کار را انجام می دهند. والدین کودک را به گونه ای مدیریت می کنند که باعث پیشرفت تحصیلی اش شود در حالی که فرزندانشان برای حفظ نمرات خوب تلاش می کنند تا بتوانند به دانشگاه بروند. ایجاد انتظارات واقع بینانه فرزندانتان را در جهت موفقیت هدایت می کند.

    زمان با کیفیت برای رشد کودک صرف می شود

    ساعاتی که مادران با بچه های 3 تا 11 ساله می گذرانند، برای پیش بینی رفتار، بهزیستی یا موفقیت کودک تأثیر چندانی ندارد و این کیفیت زمان صرف شده است که اهمیت دارد. والدین باید تلاش کنند تا محیط و تعاملات را جذاب و محرک نگه دارند، اما استرس زا نباشند.

    مادر

    مهارت های اجتماعی را توسعه می دهند

    در دنیای امروز، هوش اجتماعی به اندازه عقل اهمیت دارد. مطالعه نشان داد آن هایی که صلاحیت اجتماعی دارند تا زمانی که به 25 سالگی می رسند، احتمال بیشتری برای کسب مدرک دانشگاهی و شغل تمام وقت دارند.

    فرزندپروری موفق تضمین می کند که بچه ها یاد می گیرند در روابط خود همکاری و کمک کنند و بتوانند به طور شهودی و بدون تلقین با دیگران همدلی کنند.

    به آنها پشتکار یاد می دهند

    تشویق بچه ها به دنبال کردن چیزهایی که سخت یا ناخوشایند است آنها را برای موفقیت بعدی در زندگی آماده می کند. سرسختی و داشتن این نگرش که همه چیز قابل انجام است برای کودکان بسیار اهمیت دارد زیرا باید قبل از رسیدن به بزرگسالی در جای خود قرار بگیرند. بعید است کودکی بدون “روحیه جنگنده” این ویژگی را در زندگی آینده خود ایجاد کند و همیشه تعهد و توانایی مدیریت طولانی مدت تلاش مداوم برای او یک مشکل خواهد بود.

    به کودکان در ایجاد حس قوی کمک می کنند

    مراقبت بیش از حد کودکان مانع از رشد استقلال کودک می شود و فرزند پروری سهل گیرانه صداقت، هدایت و توانایی تمرکز و تعهد را از کودکان سلب می کند. کودکان باید بتوانند نقاط قوت، ضعف، ترجیحات خود را شناسایی کنند.

    مراقبت از کودک

    متفکرانه رفتار می کنند

    اکثر مردم با این ذهنیت رفتار می کنند که با شرایط فعلی کنار بیایند و در اسرع وقت آن را تحت کنترل بگیرند. به دنبال سریعترین راه حل فرزند پروری موفق به این نکته توجه داشته باشید که ما می خواهیم فرزندمان در بزرگسالی چگونه باشد، پس باید تلاش کنیم تا در شیوه والدینی که داریم متفکرتر باشیم.

    سعی کنید برخی از لحظات را به یاد داشته باشید که بهترین راه برای آموزش برخی رفتارها و الگوبرداری است.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ها غیرفعالند.