راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

  • راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

    از آن جایی که فرزندانمان چیز زیادی در مورد جهان و زندگی نمی دانند، به راهنمایی ما نیاز دارند؛ اما متأسفانه گاهی اوقات والدینِ تنبلی می شویم و برای تربیت ذهن و همین طور شاد بودن شان کم کاری می کنیم. چهره کودک کاملا نشان می دهد که در سرش چه می گذرد و آیا شاد است یا خیر.

    خوشحال کردن و شاد نگه داشتن ذهن کودکان چندین روش دارد که اگر بدانید؛ می توانید از بحران هایی که ممکن است در نوجوانی و جوانی شان رخ دهد پیشگیری کنید. در این قسمت  به معرفی این راهکار ها پرداخته ایم.

     

    آن ها را تشویق کنید

    فرزند شما باید بداند که چه برنده شود و چه ببازد؛ شما در کنارش هستید و آن را حس کند. باید همیشه آن ها را تشویق یا ترغیب به بهتر شدن کنید. این حس حمایت پایه محکمی خواهد بود؛ زیرا در هنگامِ نا امیدی؛ می‌دانند که همیشه می توانند به شما تکیه کنند.

    هیچ وقت فرزندان تان را مقایسه نکنید و از آن ها انتظار نداشته باشید که مثل خواهر و برادرشان باشند. اگر برای بچه هایتان شخصیت جداگانه ای قائل شوید، به مغز آن ها کمک می کنید تا رضایت بیشتری داشته باشد.

    متخصص کودکان و نوزادان تبریز ولیعصر

    تشویق کردن فرزند

    راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

    یک مکان ثابت برای زندگی و رشد فراهم کنید

    خانه مکانی است که باید در آن احساس امنیت کنید، زیرا برای ثبات ذهنی ضروری است. اگر دائما در حال جابجایی باشید، هیچ وقت این حس امنیت که به تثبیت ذهن او در زندگی کمک می ‌کند، وجود ندارد. معمولا کودکانی که به صورت فرزندخوانده وارد یک خانواده می شوند؛ دچار اضطراب و افسردگی هستند.

    فرزند شما هم هر بار که از خانه ای به خانه دیگر نقل مکان می کند، حس ترس و اضطراب را تجربه خواهد کرد. به عبارت ساده، مغز کودک تان به این ثبات نیاز دارد تا بتواند از نظر روانی سالم بماند و ذهن شادی هم داشته باشد.

    مهارت های زندگی را به آن ها یاد بدهید

    مطمئنا فرزندان تان روزی از شما به خاطر مهارت های زندگی که به آن ها یاد داده اید، تشکر می کنند. داشتن پسری که بتواند لباس بشوید یا دختری که بتواند پنچری لاستیک ماشین را بگیرد مایه افتخار هم هست.

    لحظه های زیادی در زندگی وجود دارند که می توانید از آن ها برای آموزش چیزی به فرزندان تان استفاده کنید. مغز کودک شما به اندازه‌ای بزرگ است که هر چیزی را سریع یاد می گیرد و در عین حال باهوش‌تر هم می شود. اعتماد به نفسی که به خاطر داشتن مهارت های مختلف به وجود می‌ آید؛ کودک را شادتر خواهد کرد.

    متخصص کودکان و نوزادان تبریز ولیعصر

    پدر و پسر

    راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

    به آن ها اجازه دهید از نظر اجتماعی رشد کنند

    رشد اجتماعی برای کودک شما به اندازه خوردن وعده غذایی اش مهم است. اگر محدودشان کنید، با رشد نکردن در مهارت های اجتماعی؛ بیشتر به آن ها آسیب خواهید رساند.

    آن ها در تمام طول زندگی شان به این مهارت های اجتماعی نیاز دارند. اگر فرزند تان را دوست دارید، به او فرصت برقراری ارتباط با سایر بچه‌ های هم سن و سال خودش را بدهید. بدون این بخش حیاتی رشد، کودکان از نظر رفتاری و عملکردی با همسالان شان متفاوت اند و در نتیجه شاد نخواهند بود.

    مهارت های حل مسئله را به آن ها یاد بدهید

    فرزند شما برای گذراندن زندگی به مهارت های حل مسئله نیاز دارد. در زندگی با روز های خوب و بد مواجه خواهد شد؛ مثلا ساده‌ترین مسئله وجود یک همکلاسی قلدر در مدرسه است که می تواند فرزندتان را اذیت کند. پس فرزند شما نیاز به مهارت هایی دارد تا بتواند در مقابل این افراد بایستد.

    به فرزندان تان یاد بدهید که چطور مشکلات را حل کنند؛ که این یکی از مهم ترین درس های زندگی است. آن ها نباید در هر مشکلی که برای شان پیش می آید؛ خودشان را ببازند بلکه باید بدانند که برای رفع آن چه کاری انجام دهند.

    راهی برای تربیت فرزندی با مغز و روح شاد

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ها غیرفعالند.